DanskEnglish

Mission, Vision og Værdier

Mission

OptikIT A/S’ sikrer de mest brugervenlige og effektive it-programmer, support og totalløsninger for kunder i Optik- og relaterede brancher.

Vision

OptikIT A/S' vision er at være den mest værdi- og resultatskabende forretningspartner og totalleverandør i Norden.

Værdier

OptikIT A/S' værdier kendetegnes ved kvalitet, innovation og troværdighed.

Historie

OptikIT's historie

Dato Beskrivelse
2018 Januar - Vi påbegynder udrulning af HORIZON med succes i Danmark.
2018 Januar - Vi ansætter Administrations Chef og er nu 17 medarbejdere.
2017 Efterår - Vi lancerer HORIZON som skal afløse OptikIT fra januar 2018.
2017 Forår - Der ansættes endnu en supportmedarbejder, vi er nu 16 ansatte.
2017 I foråret starter vi udviklingen af HORIZON som indeholder det bedste fra OptikIT og meget nyt - herudner også hjælp til overholdelse af GDPR - Persondataforordningen.
2016 Vi påbegynder udvikling af Nyt Nordisk Synsprøvekort og Linsekort.
2016 April starter ny Seniorudvikler og supportmedarbejder, vi er nu 15 medarbejdere.
2015 Vi opgraderer virksomhedens vedtægter til moderne virksomhedsdrift
2015 Vi indgår Nordisk samarbejdsaftale med Synsam vedr. OptikIT software og support
2015 Vi deltager i Specs messen, Optikteam messerne og Optometrimessen i DK
2015 To OptikIT versioner 40.1.2 (forår) og 40.2 (efterår) med blandt andet følgende features:
  • - Billeder på varekort
  • - Ny ZEISS ICOM integration
  • - Udvidet momsfri synsprøver
  • - Favoritprisliste glas
2014 Vi arbejder ligesom i 2013 på Nordisk salgsfremstød.
2014 Optikkens Golfdag – tak for et kanon arrangement til Lisbeth Falk
2014 Vi deltager i Optikteam messerne og Optometri messen
2014 To OptikIT Versioner 39.2 (forår) og 40.1 (efterår) med blandt andet følgende features. Ny NEM PBS/NETS betalingsservice, samt smykkemodul til optikere (værkstedskort og lagerstyring)
januar 2014 Vi er nu 14 ansatte i virksomheden.
december 2013 Vi har også i år, deltaget som ’gæster’ på messer i udlandet, hvor vi blandt andet i oktober deltog som gæst på Høreklinikmessen i Nurnberg.
december 2013 Vi lancerer OptikIT version 39. Med blandt nye gode features, blandt andet vedhæft af faktura direkte fra Ekspeditionsmenuen. Ny oversigt sygeforsikringen DK. Slutbehandlingskort på Stel og glaskortet og meget mere.
november 2013 Vi deltager i kontaktlinse kongressen, hvor vi udover at møde rigtig mange kunder også har stor mulighed for at møde vore mange samarbejdspartnere omkring OptikIT.
oktober 2013 Vi afholder vores årlige TEAM OPTIKIT KICKOFF med Temaet musketerånd. Vores musketerånd defineres: MUSKETERÅNDEN INDEHOLDER OG KENDETEGNES VED ÅBENHED, ROS, KONSTRUKTIV FEEDBACK OG KLARE FÆLLES MÅL SOM DER ER BRED ENIGHED OM.
september 2013 Vi deltager i OPTO messen, som er i festligt efterårsstil alla Oktoberfest.
september 2013 Vi deltager i Nyt Syn – Argus messen – som for første gang afholdes i Danmark, hvor Danmark, Norge og Sverige er repræsenteret.
august 2013 Vi deltager i og er hovedsponsor med Hole In One til 100.000 på Optikkens Golfdag som er arrangeret af Lisbeth Falk. Desværre var der ingen som fik Hole in One.
juli 2013 OptikIT modtager 18 høreklinikker på support Din Hørespecialist i Danmark og er nu udvidet til også at kunne supportere og levere Amparex på Optik og Høreklinikker.
juni 2013 Hele Teamet bliver uddannet i Amparex, og er nu klar til at servicere Amparex kunder på support.
maj 2013 Vi afholder glasleverandørmøde for sammen at tale fremtid, brainstorme og være innovative i forhold til Keep it Simple i OptikIT programmet.
marts 2013 Vi indgår et stærkt parnerskab med Amparex for at sikre et bredt udvalg til vore kunder på software. Amparex er specialiseret i software til Høreklinikker og Optikere, og har mere end 1100 butikker i Europa.
februar 2013 Vi deltager i OPTO messen og har som altid en super week-end hvor vi får mødt vores kunder og får gode input. Tusind tak for det.
januar 2013 Vi kører særlig e.kvitteringskampagne, hvor alle som tilmelder sig e.kvittering inden udgangen af juni måned 2013, kun skal betale opsætnings gebyr men ikke månedligt gebyr. OptikIT har forhandlet aftalen for branchen. God service til Optikernes kunder.
januar 2013 Vi er nu 13 ansatte i virksomheden.
december 2012 eKvittering har OptikIT A/S eneret på i Optikbranchen.
december 2012 Vi får Soliditetsrating på AA.
december 2012 OptikIT version 38 udkommer, nyhederne er mange, blandt andet FACONKARTOTEK, 3. PARTSBETALERE, E.KVITTERING, tilpasset skærm til TABLETS.
december 2012 Vi vælger at skrive lidt mere personligt ved hver medarbejder på hjemmesiden, dette kan ses ved hvert billede, ved at klikke på mere info.
december 2012 Vi får nye MISSION, VISION og VÆRDIER, da vi har indfriet de forrige.
november 2012 Der indgås samarbejdsaftale mellem Boyum IT som er specialister på SAP.
oktober 2012 Vi deltager i efterårets messer og er også forbi SILMO for inspiration.
september 2012 Team OptikIT får lavet High Performance måling af ekstern virksomhed, vi scorer ved første måling 4,1 ud af 5 mulige. Vi fortsætter til vi når 5 i score naturligvis.
august 2012 OptikIT A/S er hovedsponsor ved Optikkens Golf som Lisbeth Falk er vært for.
maj 2012 Webkurser og forretningskonsulent konceptet begynder at tage fart i bestillinger.
april 2012 OptikIT kører nu upåklageligt på TABLET.
marts 2012 Vi deltager som altid i forårets messer, denne gang tager vi også en tur forbi Munchen messen og Mido messen for at få innovative input.
marts 2012 Vi har linseleverandør møde.
februar 2012 OptikIT har nu 2 vejs integration til e.conomic.
februar 2012 Virksomheden har nu 4 års jubilæum siden insourcing af egne afdelinger.
januar 2012 Vi er nu 12 medarbejdere i virksomheden.
november 2011 Vi tager på OptikIT Turne i 5 byer, og præsentere version 37, samt vores nye Koncept SupportPlus og Forretningskonsulenter. Dette er også vores måde at fejre vores 25 års jubilæum sammen med vore kunder. På Turneen præsenteres desuden vores nye logo. Vi er nu 12 medarbejdere, og fortsat med tilknytning af 3 freelance virksomheder på konsulenter og support.
oktober 2011 vi ændrer hjemmeside look og logo.
august 2011 Vi tester OptikIT på tablets, som dog kun kan fås med win7 homeedition dags dato, og derfor ikke kan frigives.
juli 2011 vi udkommer med vores første OptikIT version fra egen udviklingsafdeling, version 36, med integration til sygesikringsscanner, lettere håndtering af de nye momsregler inklusive momsfri synsprøve, statistik modul m.m.
maj 2011 Vi udsender version 35, som er en rettelsesversion til version 34,
april 2011 Vi er endelig klar til at kunne udvikle og supportere samt styre fremtiden på vores programmel selv.
marts 2011 Et langt forlig med vores tidligere 3. parts udviklingsvirksomhed afsluttes.
2011 OptikIT kører MAC med windows installation (special opsætning)
januar 2011 Der er nu 9 ansatte i virksomheden (ledelse 2, support 3, administration 1, udvikling 2, konsulenter 1, samt tilknyttet 3 freelance virksomheder på teknik og support).
2011 Virksomheden har 25 års jubilæum i år. samt 2 års jubilæum på opstarten af virksomhedens afdelinger.
september 2010 Sidste version fra 3. part udvikling releases på OptikIT, version 34.3.6.
august 2010 Opsiges udviklingsaftalen på vores programudvikling hos 3. part.
1. februar 2010 Startes egen udviklingsafdeling i Nørresundby og Udviklingschef Kristian Verwold ansættes.
2010 Start 2010 er der nu 7 ansatte i OptikIT A/S.
1. november 2009 Optikbranchens Dataselskab A/S skifter navn til OptikIT A/S.
1. oktober 2009 Web booking kalenderen til OptikIT er installeret hos den første Optiker.
1. april 2009 Starter OD 2 nye afdelinger. Support afdeling for OptikIT, samt kørende konsulenter.
Slut marts 2009 Der er nu i alt 5 medarbejdere i Optikbranchens Dataselskab.
2008 Optikbranchens Dataselskab ansætter den første medarbejder – deltids til bogholderi.
2008 Der udvikles automatisk bestilling af linser, direkte hos leverandørerne i OptikIT.
2006 Optikbranchens Dataselskab deltager i den første messe målrettet optikere ’Drømmesyn’ i Øksnehallen i Kbh.
2006 OptikIT’s automatiske indberetning til Sygeforsikringen Danmark udvides til at omfatte linser.
2006 OptikIT’s eksisterende linsekort, moderniseres til Udmåling og kontrolkort samt linsekort.
2005 Automatisk udsendelse af SMS udvikles i OptikIT programmet.
2005 Optikbranchens Dataselskab’s nuværende Adm. Direktør Marianne Louring ansættes.
2004 Optikbranchens Dataselskab ansætter sin første Direktør.
2003 Opdateringerne på UpToDate stopper.
2002 Det optiske program OptikIT er færdigudviklet.
1998 Optik 2000 opdateringer stopper.
1996 Det Optiske Program UpToDate frigives (efterfølgeren til Optik2000).
1989 Optikbranchens Dataselskab bliver ApS.
1989 Det optiske program Optik2000 er færdigudviklet.
1986 Optikbranchens Dataselskab grundlægges af frivillige optikere og leverandører.

Bestyrelse

OptikIT's Bestyrelse

Medlem Stilling
Per Michael Larsen Sekretariatsleder Danmarks Optikerforening (Formand OptikIT A/S)
Niels Nebeling Nyt Syn Søborg
Jan Friis Friis Optik (medlem OptikTeam)
Jeanet Lehmbeck Adm. Direktør OptikTeam
Thomas Grouleff Salgs og Marketing Direktør (repræsentant for OBL)
Fjernstyring
OptikIT A/S • Møllehaven 8 • 4040 Jyllinge • Tlf. 46732519